• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Przedszkole nr 32
w Koninie

 

Logo programu

Ogólnopolski Program ,,Kodowanie na dywanie” to inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Poprzez naukę kodowania można rozwijać wiele kluczowych umiejętności w twórczy i atrakcyjny dla dziecka sposób. Przygoda z kodowaniem nie musi być ani trudna, ani nieciekawa, nie wymaga też dostępu
do specjalistycznego sprzętu. W programie „Kodowanie na dywanie” naukę kodowania potraktujemy jako z góry zaplanowany proces, gdzie każde działanie wynika z poprzedniego i jest wstępem do kolejnego. W przygotowanych propozycjach aktywności zabawy około programistyczne wplatane będą do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści, czy posiadanego przez placówkę wyposażenia. Elementy kodowania można włączyć do różnych edukacji, w tym matematycznej, społecznej, językowej, artystycznej… można kodować wyłącznie offline, wykorzystując matę do kodowania, kolorowe klocki konstrukcyjne, kartki papieru, materiał naturalny lub łącząc aktywności unplugged z pracą z wykorzystaniem robotów edukacyjnych, długopisów 3D
i sprzętu komputerowego.
Z programem „Kodowanie na dywanie” nauka podstaw programowania będzie dla dzieci wartościową, wszechstronnie rozwijającą lekcją i świetną zabawą a dla nauczycieli doskonałą okazją do poszerzenia swoich kompetencji w zakresie bezpiecznego, odpowiedzialnego i metodycznego wykorzystywania narzędzi TiK
w procesie dydaktycznym.


Autorka programu: Anna Świć (Kodowanie na dywanie)


Organizator programu: Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Kodowanie na Dywanie Anna Świć


Adresaci programu:
• Nauczyciele i edukatorzy w przedszkolach, szkołach a także innych placówkach o charakterze edukacyjnym,
• Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
• Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym


Cele ogólne:
• Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów kodowania i robotyki do zajęć dydaktycznych
• Nauka przez zabawę i doświadczanie (odejście od transmisyjnego przekazywania wiedzy i pracy statycznej przy stolikach), uwzględniająca nurt STEAM,
• Propagowanie inicjatywy CodeWeek,
• Zwrócenie uwagi na higienę cyfrową i bezpieczne korzystanie z sieci


Cele operacyjne:
• Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności,
• Kształtowanie umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań,
• Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne,
• Zwrócenie uwagi na wartości,
• Kreatywne wykorzystanie narzędzi TiK, w tym robotów edukacyjnych, długopisów 3D, zestawów konstrukcyjnych, programów komputerowych i aplikacji.


Korzyści w odniesieniu do dzieci:
• Stopniowe i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w cyfrowy świat,
• Świadome, czynne i twórcze korzystanie z nowoczesnych technologii,
• Kształtowanie kompetencji przyszłości,
• Przygotowanie do programowania blokowego,
• Edukacja w nurcie STEAM dająca dzieciom poczucie sprawstwa i dużo samodzielności.


Korzyści w odniesieniu do nauczycieli:
• Wykorzystywanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych,
• Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych,
• Podniesienie kwalifikacji nauczycieli poprzez proponowane im warsztaty online oraz udostępniane materiały metodyczne,
• Oswojenie lęków związanych z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela,
• Wsparcie nauczycieli w realizacji założeń zawartych w kierunkach realizacji polityki oświatowej państwa na rok 2024/2025


Korzyści w odniesieniu do rodziców:
• Wsparcie rodziców w świadomym i odpowiedzialnym wprowadzaniu dzieci w cyfrowy świat,


Korzyści dla placówek edukacyjnych:
• Wzbogacenie bazy placówek o materiały dydaktyczno – metodyczne,
• Podniesienie prestiżu placówki

 

Fotorelacja z I edycji programu

WhatsApp Image 2025-01-12 at 18.47.50(1)
WhatsApp Image 2025-01-12 at 18.47.50
WhatsApp Image 2025-01-12 at 18.50.53(1)
WhatsApp Image 2025-01-12 at 18.50.53
WhatsApp Image 2025-01-12 at 18.54.01
WhatsApp Image 2025-01-12 at 18.54.43
WhatsApp Image 2025-01-12 at 18.54.45
WhatsApp Image 2025-01-12 at 18.57.37(1)
WhatsApp Image 2025-01-12 at 18.57.37
WhatsApp Image 2025-01-12 at 19.01.58
WhatsApp Image 2025-01-12 at 20.11.55
WhatsApp Image 2025-01-25 at 20.29.33
WhatsApp Image 2025-01-25 at 20.29.36(1)
WhatsApp Image 2025-01-25 at 20.29.36(2)
WhatsApp Image 2025-01-25 at 20.29.36
WhatsApp Image 2025-01-25 at 20.30.40
WhatsApp Image 2025-01-25 at 20.30.49
WhatsApp Image 2025-01-25 at 20.31.10
WhatsApp Image 2025-01-27 at 15.41.27
WhatsApp Image 2025-01-27 at 15.41.41
WhatsApp Image 2025-01-27 at 15.41.55
WhatsApp Image 2025-01-27 at 15.42.09
WhatsApp Image 2025-01-27 at 15.42.23
WhatsApp Image 2025-01-27 at 15.42.29
WhatsApp Image 2025-01-27 at 15.42.58
WhatsApp Image 2025-01-27 at 15.43.25
WhatsApp Image 2025-01-27 at 15.44.02

 

facebook