plen

logo reaguj

KĄCIK PSYCHOLOGA

 
 
 
Drodzy Rodzice! W załączniku to tylko propozycja. Możecie oczywiście stworzyć z Dziećmi własne BINGO- własną listę ulubionych aktywności i codziennie "zaznaczać" co udało Wam się zrobić:-) Ważne, by być razem...blisko, bezpiecznie, aktywnie...By ten dziwny, trudny czas mógł być mimo wszystko dobrym i szczęśliwym czasem" Powodzenia!Magdalena Antecka-Mazur, psycholog
ikona pdf
 
 
 
 
 
 
"do mamy..."
dla rodzica
 
 
Zapraszam do wspólnej zabawy z dziećmi. Swobodne rozmowy na temat wspólnego spędzania czasu, tego co lubicie razem robić w jaki sposób spędzać ten czas....szczególnie w tym trudnym dla każdego z Nas czasie. Może karty posłużą jako pomysł, co można zrobić RAZEM :))))
20200415 215804
20200415 215819
 
20200415 215833
 
Dziś przesyłam Państwu kalendarz :) służący jako pomoc do nauki rozpoznawania i nazywania emocji:). Może on posłużyć jako monitoring stanu emocjonalnego każdego z członków rodziny :) życzę udanej zabawy i wielu radosnych wspólnych chwil :))) 
Zanim Państwo przystąpią z dziećmi do zabawy, proponuję od wprowadzenia nazw poszczegolnych emocji :)

 

 

 

20200414 211041krótki filmik, który warto zobaczyć ( link poniżej)

 
 
Ciekawe materiały można znaleźć na stronie   http://inpp.pl/
 
Pozdarwiam.
Julita B.

 

bajka o koronawirusie

 
zalacznik1.1.2
 
90226607 2547816892149918 6210841589862891520 o
 
90413725 2547814958816778 997715980828278784 o
 
90988347 2547814648816809 3817959676826353664 o
 
 

Zajecia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

  1. Zagraj w grę planszową z kimś z rodziny, możecie stworzyć ją sami! Porozmawiajcie o tym, co to znaczy być dobrym graczem. Ćwicz zachowania dobrego gracza, zarówno kiedy wygrasz, jak i kiedy przegrasz.

  2. Wykonuj w miarę możliwości codziennie ćwiczenie „Moc góry” dla starszych. Nagranie do „Moc góry” dostępne tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=hB54eD0T2gY

  3. Zagraj w wybraną grę planszową lub karcianą z co najmniej jednym członkiem rodziny.

  4. Zastanów się nad tym, za co jesteś wdzięczny członkom swojej rodziny. Powiedz im patrząc w oczy: „Dziękuję, że…” (ciąg dalszy zależy od Ciebie!). Pamiętaj także o sobie. Popatrz do lustra i powiedz sobie, za co siebie lubisz.

  5. Poćwicz jogę z wybranym członkiem lub członkami rodziny. Przykładowe filmiki tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=J9c8OOAwSEc

https://www.youtube.com/watch?v=w3_GQWfHqDY

  1. Stwórz swoje pudełko/skrzynkę/worek/itd. dobrego humoru. Za każdym razem, gdy przydarzy się coś dobrego, miłego, usłyszysz jakiś komplement albo uda Ci się coś zrobić, zapisz to na kartce i wrzuć do swojego pudełka. Jest to świetny poprawiacz humoru.

  2. Wykonaj razem z rodziną zadanie „Przyłapany”. Dokładny opis jak to zrobić znajdziecie tutaj:

https://emocjedziecka.pl/przylapany-chwalenie-troche-inaczej/

  1. Połóż się wygodnie, zamknij oczy i wybierz się na wycieczkę do lasu w swojej wyobraźni. Możesz użyć do tego nagrania: https://www.youtube.com/watch?v=Wgdsg9ZNP58

  2. Porozmawiaj z członkami swojej rodziny i dowiedz się, jakie są ich największe marzenia.

  3. Pomóż wybranemu członkowi rodziny w jakiejś czynności. Możesz zapytać, czy jest coś, co mógłbyś zrobić albo samemu zaproponować wykonanie jakiejś czynności (osoba, której pomagasz ma się zgodzić na Twoją propozycję).

  4. Podziękuj komuś z rodziny. Powiedz konkretnie, za co dziękujesz (co ta osoba zrobiła, a za co Ty jesteś wdzięczny) i dlaczego to było dla Ciebie ważne. Spróbuj codziennie dziękować komuś innemu. A może któregoś dnia podziękujesz każdemu.

  5. Potańcz sam lub z członkami swojej rodziny do jakiejś energicznej muzyki. Możecie zrobić konkurs na najbardziej zwariowane i energiczne ruchy.

  6. Emocjonalne kalambury - na małych karteczkach napisz nazwy znanych Ci emocji, każdą karteczkę zawiń w rulonik.

  7. Każdy z uczestników losuje emocje i musi ją pokazać mimiką twarzy i ruchami ciała bez słów. Zaproś.  do zabawy rodziców i rodzeństwo.

  8. Zagraj w grę “Decyduj”

  9. Gra online rozwijająca więzi rodzinne https://prawdziwyskarb.pl/online/

  10. Znajdź codziennie jedną pozytywną rzecz/sytuację którą daje obecna sytuacja ( w kontekście relacji z najbliższymi): np. wspólne przygotowanie posiłku z rodzicem, wspólne oglądanie filmu familijnego. Zapiszcie je.

  11. Obejrzyj filmiki uczące m.in. umiejętności proszenia o pomoc: https://www.youtube.com/watch?v=fM6WotXeldU&t=49s

Iwona Michalak-Jędrzejczak –psycholog, psychoterapeuta

Propozycje gry z wykorzystania kart:

  • Karty można wydrukować podwójnie, po czym wyciąć i zagrać w pamięć (memory), przy okazji odkrywania kart nazywamy z dzieckiem odkrytą emocję.
  • Karty mogą posłużyć do nauki emocji – w rozmowie z dzieckiem nazywamy emocje
    i wspólnie zastanawiamy się kiedy, w jakich sytuacjach dana emocja może się pojawić. Dziecko może zastanowić się również nad tym, kiedy ostatni raz ono odczuwało daną emocję i opowiedzieć o tym.
  • Karty możemy wykorzystać również do ćwiczeń mimiki – stajemy z dzieckiem przed lustrem, losujemy kartę i do lustra przedstawiamy wyraz twarzy odpowiadający danej emocji. Przy tej zabawie warto mówić, jaką emocję pokazujemy oraz nawiązać do sytuacji w jakiej może się pojawić.
  • Możemy utworzyć z kart słowniczek uczuć.
  • ikona pdf

 

 

 

FB IMG 1584712820961

FB IMG 1584712832069

FB IMG 1584712836070

FB IMG 1584712859735

BAJKI TERAPEUTYCZNE - JAKO METODA OBNIŻANIA LĘKU U DZIECI

Jedną z niewielu metod redukujących lęk u dzieci są, obok zabawy, baśnie
i bajki.
Bajka terapeutyczna jest utworem adresowanym do dzieci, głównie w wieku od 4 do 9 lat, w którym świat jest widziany z dziecięcej perspektywy; występują tam czarodziejskie postacie, ale inaczej niż w baśni - magia rzadko pomaga rozwiązywać trudne sytuacje.Celem bajek terapeutycznych, które opierają się zawsze na założeniach określonego kierunku psychoterapeutycznego, jest uspokojenie, zredukowanie problemów emocjonalnych i wspieranie we wzroście osobistym

ikona pdfikona pdfikona pdf

 

 

hdimga5a3147c69c549ca0a67edd9cf2b84

 

92100265 882271368865306 7770993558261071872 n