Od 01.10.2023r. nasze przedszkole jest partnerem projektu Erasmus+ „Życie w kropelce wody”. Koordynatorem projektu jest Fundacja „Sukces dziecka”. Placówkami partnerskimi są przedszkola z Austrii, Islandii, Hiszpanii. Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji nauczycieli ze szkół partnerskich do poszerzenia dzieciom, rodzinom i społeczności lokalnej wiedze na temat roli wody w przyrodzie, jej właściwościach i zastosowaniach w różnych środowiskach klimatycznych, a także wypracowanie właściwych nawyków skutecznego jej oszczędzania. Podczas trwania projektu zostanie opracowany program edukacyjny wraz z pakietem narzędzi do zajęć z dziećmi na temat ochrony zasobów wodnych.
Wierzymy, że aktywne uczestnictwo w projekcie przyczyni się do poszerzania wiedzy na temat ochrony środowisk wodnych a także będzie doskonałą kontynuacją działań związanych z międzynarodowym programem Eko-Szkoły, gdyż nasza placówka posiada Certyfikat Zielonej Flagi.
Wizyty w ramach projektu:
Projekt Erasmus + "Życie w kropelce wody" 7-9 kwietnia 2025r.
Projekt Erasmus + "Życie w kropelce wody" 10-12 czerwca2024r.
Projekt Erasmus + "Życie w kropelce wody" 4-7. grudnia 2023r.
Zakończenie projektu eTwinning „Życie w kropelce wody” – podsumowanie klasy patronackiej
Z dumą i satysfakcją informujemy, że grupa Słoneczka zakończyła udział naszej klasy patronackiej w międzynarodowym projekcie eTwinning pod tytułem „Życie w kropelce wody”. Udział w klasie patronackiej brały również dzieci z konińskich przeszkol- Przedszkole nr 15 „Mali Przyrodnicy”, Przedszkole nr 5 „ Plastuś” oraz Przedszkole nr 11 „Pentliczek. Projekt ten był nie tylko szansą na rozwój wiedzy na temat interdyscyplinarnego podejścia do wodyoraz spojrzenia na problem z perspektywy różnych stref klimatycznych, ale także doskonałą okazją do współpracy z uczniami i nauczycielami z innych krajów, poszerzając horyzonty edukacyjne oraz kompetencje językowe i cyfrowe naszych przedszkolaków.
W trakcie trwania projektu skupiliśmy się na czterech kluczowych tematach:
Dzieci analizowali codzienne zastosowania wody – od picia i gotowania, po higienę i produkcję żywności. Przeprowadzili także proste eksperymenty i obserwacje, które pokazały, jak woda krąży w przyrodzie i jak ważna jest dla wszystkich żywych organizmów.
Ten temat był okazją do twórczego spojrzenia na wodę. Uczniowie inspirowali się malarstwem impresjonistów, tworzyli własne prace plastyczne z użyciem akwareli oraz kolaży przedstawiających wodne krajobrazy. Powstały także wiersze, piosenki oraz prace multimedialne, które zostały zaprezentowane partnerom z innych szkół. W ramach współpracy powstało przedstawienie „O wędkarzu i smutnej rybce”, które można obejrzeć klikając link –
https://www.youtube.com/watch?v=ebQks4uAuWc&t=2s
Eksperymentując z wodą, uczniowie rozwijali swoje zmysły oraz kreatywność. Wykonywali m.in. własnoręcznie robione „sensoryczne butelki”, eksperymenty z barwnikami, bańkami i fakturami. Zabawy te były nie tylko świetną rozrywką, ale też sposobem na naukę poprzez doświadczanie.
W tej części projektu dzieci uczyły się, jak oszczędzać wodę i dlaczego warto to robić. Powstały plakaty, znaczki graficzne, gra multimedialna. Dzieci dzieliły się też pomysłami na to, jak wprowadzać dobre nawyki w swoich domach i przedszkolach.
Udział w projekcie pozwolił uczniom nie tylko poszerzyć wiedzę z zakresu ekologii, ale również rozwinąć umiejętności pracy zespołowej, komunikacji międzykulturowej oraz wykorzystania nowoczesnych narzędzi TIK.
Dziękujemy wszystkim dzieciom klasy patronackiej za aktywny udział i ogromne zaangażowanie. Szczególne podziękowania kierujemy do nauczycieli-opiekunów projektu, którzy z pasją wspierali młodzież na każdym etapie działań. Dziękujemy również partnerom zagranicznym, z którymi mieliśmy przyjemność współpracować – wspólnie stworzyliśmy coś naprawdę wyjątkowego!
Zakończenie projektu „Życie w kropelce wody” to nie koniec naszej przygody z eTwinning – to dopiero początek kolejnych, inspirujących działań, które czekają na nas w przyszłości!
linki do pakietu narzędzi projektu edukacyjnego „Life in Drop of water”:
https://read.bookcreator.com/GFqDWyzUqcTMHWQ4hg3dUBKUjX52/ziSpS4OKTKqwAZe9x0BJ6A/KLFo_D7TRD-ArfcAUrUbIA
https://create.kahoot.it/details/12672771-b48a-4e94-9154-aa38cd083fe7
https://read.bookcreator.com/GFqDWyzUqcTMHWQ4hg3dUBKUjX52/dEZRPZYJSsmikQk2z0Isbw/bf-03wZMQUKi7VEASsod4A
https://read.bookcreator.com/b5f0SnzDEfRe9NUUb5JxwsEaED03/W7trBeqwRmu8WffpfR66Ew/jW6UZ_s9RVaHTRYqkIT4_Q
https://www.canva.com/design/DAGrKvntMdc/nsQC0OjORCtXNmUsRvNhDA/edit
https://read.bookcreator.com/GFqDWyzUqcTMHWQ4hg3dUBKUjX52/W76Qo-FlQn6GssiLDlOR6Q/YLYC4FCQSFabMrt2mT_Ozg
https://read.bookcreator.com/GFqDWyzUqcTMHWQ4hg3dUBKUjX52/W76Qo-FlQn6GssiLDlOR6Q/YLYC4FCQSFabMrt2mT_Ozg
https://read.bookcreator.com/GFqDWyzUqcTMHWQ4hg3dUBKUjX52/5yzKxmvUTeqDTwDJZtZpGg/M39i8FavTQCUHaOGSRr0EA



