poster GRUPY DZIECI

poster INNOWACJE

poster PLAN DNIA

poster JADŁOSPIS

poster GALERIA

1procent
Pobierz bezpłatny program
PIT
Przekaż 1% podatku swojej szkole!
Dowiedz się wiecej na stronie
Stowarzyszenie "Przyjazna Szkoła"
www.ps.org.pl

Z Akcji 1% otrzymwaliśmy 8600zł

Za pozyskaną kwotę doposażyliśmy

przedszkole w meble szatniowe

dla dzieci. 

Dziękujemy za Państwa wsparcie!

Nasze działania

 

Echo Przedszkola Grafika

Mistrzowie kodowania

11 copy

chronimy-dziecijpg1

01-akademia-zdrowego-przedszkolaka

 

logo bibloteki

 

kraina

02-szkola-odkrywcow-talentow

EU flag-Erasmus vect POS 

pod wspolnym 1

 

logoUniPower 1

sukces dziecka kopia

szkoa promujca zdrowie

sieć szkół

03-ecokidsecoparents

 

03-lifelong-learning-programme

04-kapital-ludzki

05-etwinning

06-eco-schools

07-szkola-wspolpracy

08-rok-szkoly-w-ruchu

 

f002 

 f003

Statystyka

Użytkowników : 2
Artykułów : 156
Zakładki : 27
Odsłon : 267433


Innowacja pedagogiczna

 

 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

Innowacja "Everyday English"

 

Cel innowacji "Everyday English" jest rozwijanie umiejętności językowych dzieci oraz poszerzanie zdobytych już kompetencji komunikacyjnych poprzez częsty kontakt z językiem angielskim, zapewniony podczas różnorodnych zajęć w przedszkolu.

 

Głównym założeniem innowacji jest kontynuacja nauki języka angielskiego przez dzieci, która ma miejsce w naszym przedszkolu od kilku lat. Zajęcia z języka angielskiego są ogólnodostępne dla dzieci z wszystkich grup w godzinach podstawy programowej.

 

W grupach dzieci 3 - 4 - letnich zajęcia będą trwały 15 minut, a u  5 - 6 - latków 30 minut, zawsze będą prowadzone w uzależnieniu od potrzeb i możliwości dzieci. Ponadto, nauczyciele prowadzący utrwalą słownictwo, wiersze i piosenki w godzinach porannych i popołudniowych każdego dnia. Dla nauczycielek pracujących w grupach integracyjnych zawsze ważne są dzieci niepełnosprawne. Dlatego istotna jest współpraca z nauczycielami wspierającymi w celu dostosowania zajęć z języka angielskiego do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci.

 

Zgodnie z metodą immersji dzieci będą osłuchiwały się z językiem obcym podczas różnych zajęć w przedszkolu np. posiłków, zabawy swobodnej, spacerów. W celu pobudzenia swobodnej komunikacji dzieci będą miały kontakt z dodatkowym nauczycielem mówiącym jedynie w języku angielskim.

 

Metoda dwujęzyczności, realizowana w dwóch grupach przedszkolnych, pozwala na codzienny kontakt z językiem obcym w przedszkolu, ponad połowę czasu podstawy programowej. Język ten jest stosowany w każdej dziedzinie codzienności przedszkolnej: podczas zabaw, toalety, spożywania posiłków, czy wyjścia na spacer.Jest narzędziem ogólnego rozwoju poznawczego, intelektualnego, społecznego i emocjonalnego dzieci. Mali uczniowie poznają dzięki niemu swoje otoczenie i świat, gromadzą doświadczenia i wiedzę o sobie i środowisku. Dzieje się to za pomocą integracji wypowiedzi z treściami oraz czynnościami, które dzieci obserwują i w których uczestniczą. Tak więc dla użycia języka angielskiego istnieje zawsze wyraźny kontekst sytuacyjny, by na jego podstawie dzieci mogły zrozumieć znaczenie wypowiedzi.