poster GRUPY DZIECI

poster INNOWACJE

poster PLAN DNIA

poster JADŁOSPIS

poster GALERIA

1procent
Pobierz bezpłatny program
PIT
Przekaż 1% podatku swojej szkole!
Dowiedz się wiecej na stronie
Stowarzyszenie "Przyjazna Szkoła"
www.ps.org.pl

Z Akcji 1% otrzymwaliśmy 8600zł

Za pozyskaną kwotę doposażyliśmy

przedszkole w meble szatniowe

dla dzieci. 

Dziękujemy za Państwa wsparcie!

Nasze działania

 

Echo Przedszkola Grafika

Mistrzowie kodowania

11 copy

chronimy-dziecijpg1

01-akademia-zdrowego-przedszkolaka

 

logo bibloteki

 

kraina

02-szkola-odkrywcow-talentow

EU flag-Erasmus vect POS 

pod wspolnym 1

 

logoUniPower 1

sukces dziecka kopia

szkoa promujca zdrowie

sieć szkół

03-ecokidsecoparents

 

03-lifelong-learning-programme

04-kapital-ludzki

05-etwinning

06-eco-schools

07-szkola-wspolpracy

08-rok-szkoly-w-ruchu

 

f002 

 f003

Statystyka

Użytkowników : 2
Artykułów : 156
Zakładki : 27
Odsłon : 277833


Fundacja Sukces Dziecka

Od września nasze przedszkole współpracuje z 11 copy, realizując projekt „Mali Odkrywcy”, który jest dofinansowany przez 

logo fundacja duze podstawowe poziomprawa RGB

Dzięki dofinansowaniu z FUNDACJI PZU Fundacja Sukces Dziecka mogła zakupić profesjonalny sprzęt: mikroskopy, lunety, wagi elektroniczne dydaktyczne, fartuchy laboratoryjne dla dzieci i dorosłych, kolby stożkowe, pipety Pasteura, cylindry miarowe, lupy, lejki i modele czaszki ludzkiej z mózgiemJest to miejsce, w którym  pod okiem nauczycieli dzieci wspólnie eksperymentują i zdobywają samodzielnie wiedzę z różnych dziedzin nauki. Dzieci przedszkolne charakteryzuje naturalna ciekawość poznania tego co je otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości dziecka są zabawy badawcze i eksperymenty. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju dziecka. Rozwijając umiejętność krytycznego myślenia, myślenia przyczynowo-skutkowego, porównywania i uogólniania przyczyniają się do rozszerzenia horyzontów myślowych przedszkolaka. Chociaż niektóre eksperymenty wydają się trudne, bo związane z dziedzinami, takimi jak fizyka lub chemia, to dają dziecku okazję do odkrywania i zgłębiania fascynującego świata przyrody i techniki.

Wspólne eksperymentowanie kształtuje także w dzieciach umiejętności społeczne i osobiste. Buduje pewność siebie, uczy współpracy, komunikacji, podejmowania inicjatywy, odpowiedzialności. Jest to ciągły proces rozwoju: podczas samodzielnie wykonywanych działań klubowicze poznają swoje mocne strony, co dodaje im pewności siebie. A człowiek świadomy swoich kompetencji częściej przejawia inicjatywę. Są to umiejętności bardzo przydatne w życiu dorosłym. Mamy nadzieję, że ta wiedza
i umiejętności zdobywane we wczesnym dzieciństwie staną się inspiracją i pomostem do wiedzy zdobywanej na kolejnych szczeblach edukacji.

OGIEŃ
Ogień to jeden z najgroźniejszych żywiołów. W trakcie zajęć dzieci dowiedziały się czym jest ogień i jak on powstaje. Cofnęliśmy się również do przeszłości i rozmawialiśmy o tym jak kiedyś ludzie rozniecali ogień. Przypomnieliśmy sobie podstawowe zasady bezpieczeństwa oraz krok po kroku omówiliśmy jak należy się zachować jeżeli zobaczymy pożar. Już znamy numer na straż pożarną oraz numer alarmowy i wiemy jakich informacji należy udzielić zgłaszając niebezpieczeństwo. Wiemy także, że ogień potrzebuje tlenu. Zaobserwowaliśmy to podczas wykonywania eksperymentu z świeczkami zamkniętymi w małym i dużym słoiku. Po chwili płomień w małym słoiku zgasł, jakby ktoś go zdmuchnął, nieco dłużej paliła się świeczka w dużym słoiku, ale także zgasła. Wywnioskowaliśmy, iż podczas palenia płomień zużywa „powietrze do oddychania", a dokładniej mówiąc - tlen. Kiedy go zabraknie, płomień gaśnie. Aby świeczka się paliła, potrzebny jest tlen. Doświadczyliśmy także, że ogień daje nam ciepło. Sprawdzaliśmy jakie przedmioty się palą, a które nie. Na koniec wykonaliśmy prace plastyczną i sprawdziliśmy czy „zimne ognie” są rzeczywiście zimne.

18402878 1496885967049319 7023764255120362078 nPOŻYTECZNI MIESZKAŃCY GLEBY

Podczas tych zajęć chcieliśmy uzyskać odpowiedzi na takie pytania jak:
- Do czego służy gleba?
- Czy wszystkie gleby są takie same? 
- Jak użyźnić glebę?
- Jak pogoda wpływa na glebę? 
- Jakie zwierzęta żyją w glebie? 
- Jak człowiek wpływa na glebę?

Pomogły nam przy tum lupy, przy pomocy których szukaliśmy mieszkańców gleby, a także mikroskopy, czyli urządzenia służące do obserwacji małych obiektów, zwykle niewidocznych gołym okiem. Mikroskop pozwolił nam spojrzeć w głąb mikroświata. Badaliśmy zebraną ziemię, liście, a nawet dżdżownice. Dzięki specjalnym wagom mogliśmy sprawdzić ile wazy dżdżownica! Sprawdziliśmy czy gleba rozpuszcza się w wodzie oraz to co lepiej przepuszcza wodę - piasek czy gleba. Na koniec zajęć założyliśmy hodowlę bardzo pożytecznych dżdżownic.

GÓRY OGNIA – WULKANY 16473197 1371347182936532 797233762912312351 n

Tym razem dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji na temat wulkanów. Poznaliśmy ich budowę, a także właściwości popiołu wulkanicznego. Wiemy, że aktywność wulkaniczna zmienia się wraz z czasem. Obserwowana aktywność wulkanów umożliwiła wprowadzenie ich podziału na wulkany:

• czynne – stale lub sporadycznie objawiające swoją działalność (np. Wezuwiusz, Etna, Stromboli),
• drzemiące – ich działalność została zaobserwowana, jednak od dłuższego czasu jej nie okazywał,
• wygasłe – ich działalność nie została zaobserwowana w czasach historycznych (np. stożki wulkaniczne w Niemczech i Polsce). Przeprowadziliśmy doświadczenie i mogliśmy obserwować erupcję wulkanu! Jak to się stało? Powstała piana to bąble napełnione dwutlenkiem węgla, który powstał z reakcji octu (kwasu) z sodą oczyszczaną (zasada).

17952486 1466408240097092 6821201627633175097 n

17309139 1415651591839424 8198302057214139961 n

KOSMICZNA PRZYGODA

Podczas jednego z doświadczeń staraliśmy się uświadomić dzieciom teorię, że „Ziemia krąży wokół Słońca”, a także wyjaśnić zjawisko następstwa dnia po nocy. Na stoliku stał globus (Ziemia), a obok zapalona lampka (Słońce) – światło lampki skierowane było na globus. Obracając „Ziemię” wokół własnej osi, wyjaśniliśmy dzieciom zjawisko występowania dnia i nocy. W trakcie doświadczenia dzieci pokazywały miejsca na „Ziemi”, gdzie jest dzień i gdzie zapada noc.  Mali Odkrywcy segregowali również planety Układu Słonecznego, opisywali ich wygląd, a także dowiedzieli się wielu ciekawostek, m.in. gdyby Słońce było wielkości dużej pomarańczy, Ziemia byłaby maleńkim ziarenkiem, leżącym w odległości 10 metrów od niego. Dzieci poznały także, zasady posługiwania się teleskopem miały okazję go dotknąć i obejrzeć Obejrzeliśmy start promu kosmicznego, a także skok z kosmosu Felixa Baumhartnera.  Ponieważ każdy kosmonauta musi być w dobrej kondycji fizycznej, wykonaliśmy również kilka ćwiczeń wzmacniających nasze mięśnie! Na zakończenie zajęć wykonaliśmy piękne galaktyki zamknięte w słoiku.

JAK POWSTAJE WIATR?

Tym razem „Mali Odkrywcy” próbowali odpowiedzieć na pytanie: „Jak powstaje wiatr?”
Nauczyciele stworzyli wiele sytuacji edukacyjnych, które umożliwiły uczestnikom rozwijanie twórczej postawy. Nabyte doświadczenia i informacje dzieci potrafiły wykorzystać podczas kolejnych, trudniejszych eksperymentów. Już wiedzą, że powietrze znajduje się wszędzie i znają jego właściwości. Na przykładzie doświadczenia z ciepłą wodą i zabarwionymi kostkami lodu potrafią wytłumaczyć jak zachowuje się ciepłe, a jak zimne powietrze. Łapaliśmy wiatr, który zamieniał się w powietrze. Robiliśmy workowe balony, które napełnione ciepłym powietrzem ze suszarki unosiły się wysoko do góry, a później ze względu na ochładzające się w nich powietrze – szybko opadały. Były też magiczne baloniki i zapalone świeczki, które po przykryciu szklanką gasły. Może ktoś wie dlaczego? Na zakończenie zajęć każdy przedszkolak samodzielnie wykonał wiatraczek, który pozwoli mu sprawdzać siłę wiatru. 

14876651 1227431613994757 8693159442038728039 o

WODNY ŚWIAT

Dzieci miały okazję prowadzenia obserwacji jak również samodzielnego wykonywania eksperymentów z użyciem wody. Poznały jej cechy fizyczne, wykorzystując technikę twórczego myślenia i odnosząc się do wszystkich zmysłów. Dzięki uważnej obserwacji i łączeniu ze sobą nabytych wiadomości Dzieci doszły do wniosku, że gdyby nie było wody, nie istniałoby życie. Brak wody uniemożliwia uprawę ziemi i hodowlę zwierząt. Bez wody nie ma żywności, a bez żywności nie ma życia. Podczas jednego
z eksperymentów sprawdzaliśmy co i dlaczego się w wodzie rozpuszcza. Co pływa, a co tonie? Badaliśmy „magicznego ziemniaka” , dowiedzieliśmy się, że woda może być produktem spalania (jako para wodna) i odkryliśmy, iż woda przyjmuje kształt naczynia. Dzieci podczas zajęć były bardzo aktywne, pomysłowe i otwarte na nowe doświadczenia.

14570773 1199141090157143 2418646356307492875 oSENSOPLASYKA

 

To technika wykorzystana podczas naszych zajęć, która wpływa na stymulację
wszystkich zmysłów. Używamy do tego ekologicznych i biodegradowalnych materiałów plastycznych, które przygotowujemy z łatwo dostępnych artykułów spożywczych. (mąka, olej, mleko, makaron, groch, kasza itp.) Dzięki temu mamy pewność, że materiały są w pełni bezpieczne dla dzieci. Dzięki kolorowej stymulacji wpływamy na wiele aspektów rozwoju dziecka:

 

-        wspomagamy budowanie świadomości ciała i przestrzeni,

 

-        dbamy o usprawnienie ruchowe wspieramy rozwój zmysłów,

 

-        wpływamy na rozwój mowy (ośrodki w mózgu odpowiedzialne za mowę są usytuowane blisko ośrodków odpowiadających za małą motorykę – czyli pracę dłoni),

 

-        poprzez wspólne działania pogłębimy nasz kontakt emocjonalny z dziećmi – budujemy w ten sposób ich poczucie bezpieczeństwa.

 

Zdjęcia pokazują jak wiele radości sprawiła dzieciom taka forma zajęć. Było pachnąco i kolorowo!